Els treballs de construcció per al desplegament de la xarxa de calor d’Andorra la Vella comencen aquest dimecres el tercer tram, que afectarà la carretera general 1 a l’alçada de la Borda Estevet.
Més concretament, les obres consisteixen a obrir unes rases que travessaran la carretera general 1 per instal·lar-hi les canonades que permetran transportar la calor en forma d’aigua calenta, i que connectarà les zones de la carretera de la Comella amb la Baixada del Molí.
Amb l’objectiu de minimitzar l’impacte a la xarxa viaria, els treballs es faran en horari nocturn de les 22 hores a les 6 hores, desviant el trànsit pels carrers més propers i es restablirà la circulació per la general 1 a partir de les 6 del matí.
Des de l’inici de les obres, el passat mes de juny, s’ha executat el 75% del desplegament de la fase 1 de la xarxa de calor. Si els treballs continuen anant a bon ritme i no es veuen afectats per cap incidència, es preveu que acabin a finals del mes d’abril i es pugui començar a donar servei als clients d’aquesta fase duran els mesos de maig i juny.
Més concretament, les obres dels trams 1 i 2, compresos entre el poliesportiu d’Andorra i la rotonda de Tobira, i de la rotonda de Tobira fins a la carretera general 1, es troben força avançades i s’estan executant segons el previst. En els pròxims dies també s’iniciaran els treballs del carrer de la Grau que tindran una durada de 3 mesos.
Un cop finalitzin els treballs del desplegament de la fase 1, s’iniciarà la construcció de les fases 2 i 3, que abastiran les zones de Prada Motxilla i de Prat de la Creu.
La xarxa de calor, que acabarà connectant CTRASA amb el nucli urbà de la capital, permetrà que es puguin connectar unes 2.000 llars un cop s’hagi desplegat tot el projecte.
Un dels aspectes més importants és la repercussió que tindrà en la qualitat de l’aire d’Andorra la Vella: un cop desenvolupat completament, es calcula que la xarxa de calor de la capital permetrà eliminar, cada any, emissions assimilables a les de 3.500 vehicles.