El cap de Govern i president de FEDA, Xavier Espot, i el president – director general d'EDF, Luc Rémont, han signat un nou protocol d’entesa amb un enfocament clar cap a la descarbonització d’Andorra.

La signatura d'aquest nou conveni reforça la relació a llarg termini entre EDF i FEDA, així com el suport clau de la companyia energètica, líder en desenvolupament baix en emissions i en serveis a la clientela i als territoris, en l'estratègia de FEDA per a la transició energètica.

Amb aquest acord, les dues parts mostren la voluntat d’ampliar el subministrament d'electricitat garantida procedent de fonts renovables, treballant conjuntament per augmentar la part renovable de la importació procedent de França i estudiant oportunitats de producció locals. EDF i FEDA estudiaran, especialment, un projecte per a un nou grup suplementari de producció hidroelèctrica a la central de l'Ospitalet.

El cap de Govern i president de FEDA, Xavier Espot, ha afirmat que “l'exploració amb EDF de solucions de sobirania i garantia energètica és un pas més cap a la descarbonització del país, que una aposta decidida del Govern i de FEDA”.

Luc Rémont, president – director general d'EDF, ha afegit que “el Principat d'Andorra pot comptar amb EDF per afrontar els reptes de la seva transició energètica. Augmentar la capacitat de producció d'electricitat a partir d’instal·lacions hidroelèctriques existents, si fos possible, seria una gran palanca per permetre al Principat abandonar les energies fòssils a un preu competitiu.”

L'acord contempla, a més, els àmbits de l'eficiència energètica, la flexibilitat i la mobilitat sostenible. També amplia l'àmbit comú d'actuació per incloure la innovació en el camp de l'energia.